Donnerstag, 13.07.2023 , 16:30 Uhr

STORYTIME - come & listen to a story in English - „Paddington in the Garden“ by Michael Bond

verschiedene Tiere auf einem Schirm im Meer

Für Kinder von 6 bis 9 Jahren
For kids between the age 6 and 9

Paddington is in a good mood. He loves living with the Brown family in London and likes to be outside the garden in the sunshine. Now he is starting his own little patch, but what will he plant? He has no “green fingers” but paws - let’s find out what happens to the bear who loves marmalade and wants to be a gardener.

The story will be read as a picture book show in English. Afterwards, we will paint a picture of a green and colourful garden for Paddington Brown.

Paddington hat gute Laune. Er liebt es, bei der Familie Brown in London zu leben. Am liebsten ist er draußen im Garten, wenn die Sonne scheint. Was wird er auf seinem eigenen Stück Garten anpflanzen? Leider hat er keinen „Grünen Finger“, sondern Pfoten - wir finden heraus, was der Bär anstellt, der Marmelade liebt und Gärtner werden will.

Die Geschichte wird als Bilderbuch-Kino in englischer Sprache vorgelesen. Danach malt jede:r ein Bild von einem grünen und bunten Garten für Paddington Brown.

Anmeldung erforderlich unter 0711 3512-2960 oder kinderbuecherei@esslingen.de. Teilnehmerzahl ist begrenzt.