Donnerstag, 11.04.2024 , 16:30 Uhr

StoryTime: „Here we are” by Oliver Jeffers.

verschiedene Tiere, mit England-Flagge, auf einem umgedrehten Regenschirm im Wasser
©Greta Brumme

Für Kinder von 6 bis 9 Jahren
For kids between the age of 6 and 9

Well, hello. And welcome to this Planet. We call it Earth. Our world can be a bewildering place. Let’s explore what makes our planet and how we live on it. From land and sky, to people and time, these notes can be your guide and start you on your journey. And you’ll figure lots of things out for yourself. Just remember to leave notes for everyone else … Some things about our planet are pretty complicated, but things can be simple, too: you’ve just got to be kind.
The story will be read as a picture book show in English. Afterwards, we will be crafting and painting inspired by the beauty of our home planet.

Hallo, da sind wir. Willkommen auf diesem Planet Erde. Und was tun wir hier eigentlich? So viele Fragen! Komm, lass uns gemeinsam entdecken, was unser Leben besonders macht. Wie erklärst du jemandem, warum die Erde schön ist? Die Erde, der Himmel, die Menschen und Tiere geben uns Hoffnung für die Zukunft – und Respekt vor der ungeahnten Vielfalt des Lebens.
Die Geschichte wird als Bilderbuch-Kino in englischer Sprache vorgelesen. Danach basteln und malen wir gemeinsam.

Preis:

Please register via / Anmeldung erforderlich unter 0711 3512-2960, kinderbuecherei@esslingen.de